Köpvillkor E-handel
Välkommen till våra köpvillkor för e-handel på Södertälje Trafikskola AB 556572-9802. Dessa villkor gäller för all försäljning till konsumenter i Sverige via vår webbplats. Genom att genomföra en beställning hos oss accepterar du villkoren nedan och samtycker till att vara bunden av dem. Vi rekommenderar att du noggrant läser igenom villkoren innan du genomför din beställning.
§1 Priser
De priser som gäller för inköp från Södertälje Trafikskola anges på vår webbplats vid inköpstillfället. Alla priser anges i svenska kronor och är styckpriser inklusive moms om inget annat anges. Vi förbehåller oss rätten att korrigera eventuella uppenbara felaktigheter i prisangivelserna. Fraktkostnad kan tillkomma, se §3 – Leverans och frakt.
§2 Betalning
Följande betalningsmedel är tillgängliga vid e-handel från Södertälje Trafikskola: Swish och Qliro.
§3 Leverans och frakt
Varor som beställs från Södertälje Trafikskola skickas normalt med post inom 2-4 arbetsdagar efter beställningstillfället. En enhetsfrakt på 49 kr per order tillkommer för varor som inte levereras digitalt. För varor som hämtas ut på plats utgår ingen fraktkostnad.
§4 Ej uthämtade varor
Om du beställer en vara och sedan väljer att inte hämta ut den debiteras du 150 kr i administrationskostnader. Ej uthämtade varor/tjänster betraktas inte som utnyttjande av ångerrätten.
§5 Ångerrätt, reklamationsrätt och retur
Kunder har reklamationsrätt på varor i 3 år i, vilket inte gäller för alkohol, mat, hyror och tjänster.
Observera att återbetalning inte kan göras förrän Södertälje Trafikskola har mottagit varan eller bevis på att varan har skickats tillbaka.
Återbetalningen ska göras inom 14 dagar från det att Södertälje Trafikskola mottagit varan eller bevis på att varan har skickats tillbaka.
14 dagars returpolicy gäller inte för hyror och tjänster.
§6 Behandling av personuppgifter
Personuppgifter som lämnas vid beställning av vara eller tjänst kommer att registreras och lagras elektroniskt. Informationen används enbart för att administrera beställningen och för att tillhandahålla den service som efterfrågas av kunden.
§7 Reklamation
Om en vara är felaktig, felexpedierad eller transportskadad ska du kontakta oss så snart som möjligt. Vid övriga reklamationer tillämpar vi svensk lag och konsumentköplagen. Vi följer även Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.
§8 Tvist
Eventuella tvister mellan parterna som inte kan lösas på plats, ska lösas genom svensk lag och domstol enligt svensk lag och konsumentköplagen. Kunden har också möjlighet att vända sig till Allmänna reklamationsnämnden (ARN).
§9 Kontaktuppgifter
Södertälje Trafikskola
Svalängsvägen 2
15138 Södertälje
08 550 300 89